سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه آشنای جوان


ساعت 10:31 صبح یکشنبه 85/12/20

اشتغال زایی و سوق دادن جوانان به سمت ورزش یکی از اهداف مهم این طرح  است . در ابتدا تعداد 12 نفر دانشجوی دختر و 12 دانشجوی پسر به صورت جداگانه در دروس تئوری و عملی کوهنوردی توسط مربیان فدراسیون تعلیم می بینند که این دروس شامل کارآموزی های کوهپیمایی، سنگ نوردی، یخ و برف، امدادونجات و غارنوردی میباشد. سپس در قالب دو تیم بانوان و آقایان تمرینات آمادگی خود را در فواصل منظم زمانی و به صورت پیوسته حدود یک سال در سراسر ایران انجام می دهند که این تمرینات شامل صعود به قلل مرتفع، کار روی دیواره های سنگی، پیمایش غارها، جنگل و کویر میباشد. پس از حدود یک سال و نیم تمرین، در آزمون مربیگری درجه 3 که شاخه های متعددی دارد شرکت می کنند و در صورت قبولی در آزمون و به دست آوردن امتیاز، مدرک فدراسیون دریافت می کنند. در پایان 24 مربی آقا و خانم داریم.

چه مطالعات قبلی روی این کار انجام شده :

مطالعات خاصی در ایران صورت نگرفته است فقط به تشکیل گروه ها و انجمن های کوهنوردی و چاپ مجلاتی در این زمینه اکتفا شده است. ولی در کشورهای خارجی کوهنوردی رشته آموزشی محسوب می شود که دارای زیرمجموعه هایی می باشد و هر ساله دانشجو می پذیرد. کوهنوردی در ظاهر ورزشی بسیار ساده و دوست داشتنی است. پیش نیاز این ورزش تمرینات دوومیدانی، آمادگی جسمانی و تمرینات هوازی می باشد. ولی این ورزش در عمل زیانهای جبران ناپذیری به عضلات غیرفعال شخص مبتدی و آموزش ندیده وارد می سازد که در مقوله علوم ورزشی در باره آن بحث شده است.

در منشور تربیتی نسل جوان، کوهنوردی ورزشی است که بسیاری از اهداف تربیتی را تأمین می کند از جمله: 1- آثار جسمانی مثبت، 2- مشاهده عظمت و قدرت خالق یکتا، 3- قدرشناسی
4- منظم بودن، 5- جمع گرا و مسئولیت پذیری، 6- سرپرستی خوب، 7- فردی با اراده، 8- داشتن روحیه تعاون، 9- اعتماد به نفس. کوهنورد واقعی در هنگام مواجهه با مشکلات به خوبی به تقسیم مسئولیت می پردازد و مسئولیت محوله خود را به انجام می رساند و با زندگی اجتماعی آشناتر است.



¤ نویسنده:

نوشته های دیگران ( )

3 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
3
:: بازدید دیروز ::
1
:: کل بازدیدها ::
9107

:: درباره من ::

خانه آشنای جوان



:: لینک به وبلاگ ::

خانه آشنای جوان

:: آرشیو ::

کلاسهای آموزشی
گزارش برنامه ها
برنامه ها
اخبار
قوانین گروه
بهار 1386
زمستان 1385

:: اوقات شرعی ::

:: خبرنامه وبلاگ ::